Ege Üniversitesi’nde “DijiDays” Programı Başladı
Dijital Reklamcılık sektörünün uzmanları Ege’li iletişimcilerle buluştu
Ege Üniversitesi (EÜ) İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü ile Dijital Reklamcılık Derneği iş birliğinde “DigiDays – Dijital Pazarlamada Uzmanlık” etkinliği düzenlendi. Dijital reklamcılık sektörünün önde gelen isimleri, öğrencileri İletişim Fakültesi Konferans Salonu’nda bir araya getirdi. Etkinlikte Lilanova Digital kurucusu Gizem Çakır ve Çözüm Psikoloji ile Bloom Medya kurucusu Şule Baş gibi konuşmacılar yer aldı. Reklamcılık Bölümü akademisyenleri ve öğrencileri de etkinliğe katılım sağladılar.
Lilanova Digital Kurucusu Gizem Çakır, konuşmasında Reklamcılık sektörü hakkında önemli ipuçları verdi. Çakır, “Yaratıcılık sadece fikir geliştirmek değildir. Başarılı reklamcılık, sorunları çözme ve hedef kitleyle etkili iletişim kurma becerisini gerektirir. Dijital çağ, reklamcılık sektörüne birçok fırsat sunmaktadır. Ancak etik reklamcılığı göz ardı etmememiz gerekmektedir. Markalar, tüketicilerle dürüst ve şeffaf bir ilişki kurmalıdır. Bu yaklaşım, uzun vadeli itibarın korunmasında büyük bir rol oynamaktadır” dedi.
Çözüm Psikoloji ve Bloom Medya Kurucusu Şule Baş, bireylerin satın alma süreçlerinde çevresel faktörlerin ve psikolojik etkilerin önemli olduğunu vurguladı. Baş, “Araştırmalar, insanların seçim yaparken sosyal kanıt, otorite, az bulunurluk gibi psikolojik prensiplere göre hareket ettiklerini göstermektedir. Bir ürünün doktorlar tarafından tavsiye edildiğini veya ‘son iki kişilik yer kaldı’ gibi ifadeleri görmek, bireylerin karar vermelerini hızlandırmaktadır. Fiyatlar veya ürünlerin sunduğu şekil, farkında olmadan bizi belirli bir tercihe yönlendirebilmektedir” şeklinde konuştu.
Şule Baş, özellikle dijital platformlarda psikolojik etkilerin daha da güçlü olduğunu belirtti. Algoritmaların kullanıcılara ilgi duydukları içerikleri sunarak tercihlerini yönlendirdiğini söyleyen Baş, “Sosyal medya ve e-ticaret sitelerinde karşımıza çıkan öneriler, farkında olmadan karar alma sürecimizi etkilemektedir. Tüketiciler bilinçli olmalı, kararlarını sorgulamalı ve satın almaya karar verdikleri ürünlere gerçekten ihtiyaçları olup olmadığını düşünmelidir. Hızlı kararlar vermeden önce durup düşünmek, psikolojik manipülasyonlara karşı en etkili yöntemlerden biridir” dedi.
Konuşmaların ardından, etkinliğe destek veren Dijital Reklamcılar Derneği Gençlik Kolları’ndan öğrenciler tarafından katılımcılara “Teşekkür Belgesi” takdim edilirken, Reklamcılık Bölümü öğretim üyeleri de kitaplarından hediye etti.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
More Stories
Geleceği çocuklar şekillendirecek
Kütahya’da Üniversiteli Gençler için İftar Programı Düzenlendi
Dün profesördü bugün lise mezunu! İmamoğlu ile birlikte diploması iptal edildi