Dijital Reklamcılık sektörünün uzmanları Egeli iletişimcilerle buluştu  

Ege Üniversitesi’nde “DijiDays” Programı Başladı

Dijital Reklamcılık sektörünün uzmanları Ege’li iletişimcilerle buluştu

Ege Üniversitesi (EÜ) İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü ile Dijital Reklamcılık Derneği iş birliğinde “DigiDays – Dijital Pazarlamada Uzmanlık” etkinliği düzenlendi. Dijital reklamcılık sektörünün önde gelen isimleri, öğrencileri İletişim Fakültesi Konferans Salonu’nda bir araya getirdi. Etkinlikte Lilanova Digital kurucusu Gizem Çakır ve Çözüm Psikoloji ile Bloom Medya kurucusu Şule Baş gibi konuşmacılar yer aldı. Reklamcılık Bölümü akademisyenleri ve öğrencileri de etkinliğe katılım sağladılar.

Lilanova Digital Kurucusu Gizem Çakır, konuşmasında Reklamcılık sektörü hakkında önemli ipuçları verdi. Çakır, “Yaratıcılık sadece fikir geliştirmek değildir. Başarılı reklamcılık, sorunları çözme ve hedef kitleyle etkili iletişim kurma becerisini gerektirir. Dijital çağ, reklamcılık sektörüne birçok fırsat sunmaktadır. Ancak etik reklamcılığı göz ardı etmememiz gerekmektedir. Markalar, tüketicilerle dürüst ve şeffaf bir ilişki kurmalıdır. Bu yaklaşım, uzun vadeli itibarın korunmasında büyük bir rol oynamaktadır” dedi.

Çözüm Psikoloji ve Bloom Medya Kurucusu Şule Baş, bireylerin satın alma süreçlerinde çevresel faktörlerin ve psikolojik etkilerin önemli olduğunu vurguladı. Baş, “Araştırmalar, insanların seçim yaparken sosyal kanıt, otorite, az bulunurluk gibi psikolojik prensiplere göre hareket ettiklerini göstermektedir. Bir ürünün doktorlar tarafından tavsiye edildiğini veya ‘son iki kişilik yer kaldı’ gibi ifadeleri görmek, bireylerin karar vermelerini hızlandırmaktadır. Fiyatlar veya ürünlerin sunduğu şekil, farkında olmadan bizi belirli bir tercihe yönlendirebilmektedir” şeklinde konuştu.

Şule Baş, özellikle dijital platformlarda psikolojik etkilerin daha da güçlü olduğunu belirtti. Algoritmaların kullanıcılara ilgi duydukları içerikleri sunarak tercihlerini yönlendirdiğini söyleyen Baş, “Sosyal medya ve e-ticaret sitelerinde karşımıza çıkan öneriler, farkında olmadan karar alma sürecimizi etkilemektedir. Tüketiciler bilinçli olmalı, kararlarını sorgulamalı ve satın almaya karar verdikleri ürünlere gerçekten ihtiyaçları olup olmadığını düşünmelidir. Hızlı kararlar vermeden önce durup düşünmek, psikolojik manipülasyonlara karşı en etkili yöntemlerden biridir” dedi.

Konuşmaların ardından, etkinliğe destek veren Dijital Reklamcılar Derneği Gençlik Kolları’ndan öğrenciler tarafından katılımcılara “Teşekkür Belgesi” takdim edilirken, Reklamcılık Bölümü öğretim üyeleri de kitaplarından hediye etti.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Related Posts

Quentin Tarantino: Inglourious Basterds başyapıtım, Kill Bill ise çekmek için doğduğum film

Quentin Tarantino: Inglourious Basterds başyapıtım, Kill Bill ise çekmek için doğduğum film

Ayla Başar kimdir, öldü mü?

Uzun süredir hastanede tedavi gören şarkıcı Ayla Başar, sabah saatlerinde yaşamını yitirdi. Bir süredir tedavi gördüğü öğrenilen şarkıcının, hastalığına yenik düştüğü öğrenildi.

Van’daki Selçuklu Mezarlığı’nda 6 yeni mezar gün yüzüne çıkarıldı

Van’daki Selçuklu Mezarlığı’nda 6 yeni mezar gün yüzüne çıkarıldı

12 yaşındaki Elif, klasik müzik dünyasının en prestijli okullarından Salzburg Mozarteum Üniversitesi’ne kabul edilen ilk Türk oldu

12 yaşındaki Elif, klasik müzik dünyasının en prestijli okullarından Salzburg Mozarteum Üniversitesi’ne kabul edilen ilk Türk oldu

Kaybolan diller listesinde yer alan Zazaca yeni bir albüm: Piltan

Şenol Akdağ’ın yeni albümü dijital platformlarda yayında

Anadolu Üniversitesi’nde İktisat ve İşletme fakülteleri kapatıldı, Ege Üniversitesi’ne Emine Erdoğan Tohum Bilimi ve Teknoloji Enstitüsü açıldı

Anadolu Üniversitesi’nde İktisat ve İşletme fakülteleri kapatıldı, Ege Üniversitesi’ne Emine Erdoğan Tohum Bilimi ve Teknoloji Enstitüsü açıldı